Kinderboekenweek De Drie Turven

Bij Peuteropvang De Drie Turven was het thema: worden wat ik wil. Wat hebben we genoten met de kinderen deze week. Op woensdag kwam er een politieman langs om voor te lezen en alles te vertellen over zijn werk. De kinderen vonden het prachtig en keken hun ogen uit. Een vlaggetje en een mooie sleutelhanger werden uitgedeeld. De kinderen mochten zelfs een kijkje nemen in de politiebus die mee was gekomen. Wat een blije gezichten en wat een goede vragen die sommige van de kinderen al zo mooi konden stellen.

Op de groep kwam de verkleedkleding tevoorschijn. De kinderen werden politieman, bouwvakker of brandweer en daar lazen we met elkaar boekjes over.

Maandag was er bezoek van de boswachter. Hij las een mooi boek voor over zijn werk als boswachter. Er was een prachtig opgezette otter mee, waar de boswachter de kinderen van alles over vertelde. Een otter kan supersnel zwemmen en sturen met zijn lange staart. Ook eet een otter vis. De kinderen mochten de otter zelfs even aaien!

Op twee ochtenden kreeg De Drie Turven bezoek van de kinderen van groep 6 die kwamen voorlezen, elke peuter met een leerling. Een groot voordeel van het IKC! Kinderen kunnen elkaar helpen en van elkaar leren. Het was een groot succes!