SKL ontvangt certificaat groene kinderopvang

Op 6 juli 2022 heeft SKL-locatie Zevenhoven het kwaliteitsmerk Groene Kinderopvang van Stichting Groen Cement mogen ontvangen!
Voorafgaand aan het behalen van het kwaliteitsmerk is door het team hard gewerkt. Het was namelijk een proces van vier jaar.
De visie van SKL om kinderen spelenderwijs in een rijke groene omgeving op ontdekking te laten gaan, hebben wij ons eigen gemaakt. Dit houdt o.a. in dat er samen met de kinderen planten en dieren worden verzorgd, er dagelijks buiten wordt gespeeld en medewerkers de kinderen de natuur laten ervaren.
Zowel binnen als buiten is er extra groen aangebracht en zijn er natuurlijke (speel-) materialen te vinden. Door onze watertafel, buitenkeuken, wilgenhut, (binnen-) moestuinbakken, glijheuvel en scala aan planten, groenten plantjes en fruitbomen, maakt het dat onze kinderen dagelijks kunnen spelen en leren omgaan met water, zand en aarde. Daarnaast verzorgen wij onze wandelende takken, en de kippen van het IKC. Onze ruimtes veranderen met de seizoenen mee en zijn er voor de kinderen regelmatig nieuwe mogelijkheden om te ontdekken.