Vos gaat een stukje rijden in Zevenhoven tijdens de Nationale Voorleesweken

Voorlezen heeft een positief effect op de taalontwikkeling van kinderen en is daarnaast ook gewoon ontzettend leuk. Kinderen kunnen zich laten meeslepen in een fantasiewereld en deinen mee op de golven van een grappig, mooi of spannend verhaal.

In het kader van de Nationale Voorleesweken vond er bij alle peuteropvang locaties van Stichting Kinderopvang Liemeer een interactieve voorleesactiviteit plaats. Op donderdag 3 februari was het in Zevenhoven zover; Vos en zijn vriendjes kwamen samen met juf Miranda langs bij Peuteropvang de Drie Turven. De afgelopen week hebben de kinderen al veel meegemaakt met Vos en zijn vriendjes: er is geknutseld, gelezen en gezongen.
Vandaag kwam het verhaal van Vos tot leven.
Juf Miranda had een heleboel mooie spullen meegenomen: een gitaar, een voorleeskoffer, een mooi decor en natuurlijk Vos en zijn vriendjes. Op een dag ging vos op stap om een ritje te maken. Onderweg kwam hij allerlei obstakels tegen zoals een hobbelende weg, een groot bos en een steile heuvel. En steeds is er weer een eigenwijs vriendje dat stiekem meelift op de staart van Vos. De kinderen hobbelen, zigzaggen en roetsjen mee met Vos en om de beurt helpen ze een vriendje op de staart van Vos te klimmen. Het is een wilde rit die vrolijk wordt afgesloten met een opzwepend lied waarbij de kinderen zelf dansend langs het decor mogen gaan.